
ITIL® Foundation
Beskrivelse
OBS: Både kursusmateriale og certificeringseksamen er inkluderet i den oplyste kursuspris.
På kurset får du en forståelse for ITIL® 4’s Service Management framework og koncepter, og du lærer, hvordan ITIL 4 understøtter moderne teknologier og måder at arbejde på.
Dit udbytte af kurset er:
- De nødvendige forkundskaber til at bestå certificeringseksamen i ITIL 4 Foundation
- Grundlæggende teoretisk indsigt i IT Service Management
- Fokus på værdiskabelse gennem digitale services og produkter
- Indblik i opbygningen af og sammenhængen mellem alle grundelementerne i ITIL 4
- Forståelse for anvendelse af de 7 guiding principles
- Gennemgang af de 15 mest udbredte ITSM practices (incl processer)
- Kompetencer til at arbejde i processer
OBS: Kursusdatoer for Hillerød afholdes i 2100, København Ø, et stenkast fra Østerport Station. Se mere info nederst på denne side under indhold.
Moduloversigt
- Modul 1Introduktion til ITIL® 4 og nøglebegreber
Første kursusdag starter med introduktion og nøglebegreber i ITIL® 4 og vi skaber via oversigtplakaten det fulde overblik over hvilke elementer og komponenter ITIL® 4 består af. Vi arbejder med opgaver/prøvespørgsmål, som er tilpasset hvert emne for at repetere, reflektere og prøve den nye viden af i praksis i grupper.
- Hvordan Guiding principles kan hjælpe enhver organisation i enhver henseende
- Hvordan beslutninger vil påvirke De fire service management dimensioner
- Opbygningen af Service value system og hvordan de forskellige elementer og aktiviteter interagerer med hinanden gennem service value streams
- Introduktion til Practices
- Opgaver og prøvespørgsmål
- Eksamensvejledning
- Prøveeksamen
- Modul 2Practices og deres anvendelser
På dag 2 arbejder vi med formål og scope for de 15 mest anvendte practices i ITIL® 4 samt de 4 mest anvendte practices.
- Definere services
- Skabe services
- Levere services
- Understøtte services
- Gennemgang af testeksamen
- Afrunding
- Modul 3Særlige betingelser
Dette kursus udbydes i samarbejde med MetierWestergaard A/S.
MetierWestergaard A/S is an Accredited Training Organizations (ATO) by PeopleCert on behalf of AXELOS. ITIL® er et registreret varemærke tilhørende AXELOS Limited, som anvendes med tilladelse fra AXELOS Limited. Alle rettigheder forbeholdes.
OBS: Kursusdatoer for Hillerød afholdes i København.
Da kurset udbydes i samarbejde med vores partner MetierWestergaard A/S gælder der andre betingelser, end når man tilmelder sig et kursus afholdt hos SuperUsers. Således gælder følgende:
Framelding
I forbindelse med framelding til klassekurser eller aflysning af firmakurser gælder følgende:
Framelding/aflysning mere end 4 uger før 1. kursusdag er omkostningsfrit, og det fulde beløb krediteres.
Ved framelding/aflysning 2 - 4 uger før 1. kursusdag betales 50% af kursusbeløbet og resten krediteres.
Ved framelding/aflysning mindre end 14 dage før 1. kursusdag betales 100% af kursusbeløbet.
Er der blevet udleveret kursusmaterialer og bøger ved framelding af kurset, faktureres der for disse. Dog krediteres kursusbeløbet iht. ovenstående retningslinjer.
Ved udeblivelse - uanset årsag - refunderes kursusbeløbet ikke.
Flytning til et andet klassekursus
Ved ønske om flytning af en kursustilmelding eller flytning af et firmakursus gælder følgende:
Flytning mere end 4 uger før 1. kursusdag er omkostningsfrit. Ønskes flytning mindre end 4 uger før kursusstart, faktureres et administrationsgebyr på kr. 2.500. Ved flytning frafalder retten til framelding/aflysning, og tilmeldingen/kurset kan ikke længere annulleres.
2 uger inden kursusstart kan kursuspladsen/firmakurset ikke længere flyttes.
Ved pludselig opstået sygdom kan kursuspladsen overdrages til en kollega.
Er du i tvivl?
Det ligger os meget på sinde, at du finder det kursusforløb, der skaber størst værdi for dig og din arbejdsplads. Tag fat i vores kursusrådgivere, de sidder klar til at hjælpe dig!
